Strony internetowe

Dlaczego warto mieć firmową stronę internetową? Poznaj 10 powodów.

W Softi od lat tworzymy dla Was profesjonalne strony internetowe. Nasze nawoływanie do jej tworzenia możecie więc odebrać jako nasz interes – nic bardziej mylnego! Jeśli znacie naszą agencję, wiecie, że rozwój internetowych biznesów to nasza pasja, której poświęcamy ogrom czasu. Od dziesięciu lat idziemy z duchem rozwoju e-biznesów, aktualizując wiedzę i prowadząc liczne statystyki. Prowadzimy kampanie dużej ilości klientów, na bazie ich doświadczeń możemy udowodnić Ci, że posiadanie firmowej strony internetowej w obecnych czasach to konieczność, choć obarczona pewnymi warunkami. Jakimi? Sama strona zdziała niewiele – w tym artykule mówimy o stronie, która jest aktualizowana i pozycjonowana! Poznaj 10 powodów, by założyć właśnie taką stronę internetową Twojego biznesu!

  1. To Twoja cyfrowa wizytówka.
    Obecnie ciężko o klienta, który nie szukałby dostawcy usług/sklepu/opinii w Internecie. Strona jest wizytówką na dwa sposoby: 
    • sama w sobie – przedstawia Twoją działalność, daje klientowi niezbędne informacje na Twój temat, w dodatku wybrane i sprecyzowane przez Ciebie, by przedstawić się w jak najlepszy sposób;
    • poprzez Google – odpowiednio wypozycjonowana strona oraz jej zaplecze to podstawa prezentacji w Google. Gdy szukający firmy z Twojej branży wpisze zapytanie w Google, posiadając stronę jesteś w stanie sprawić, by wyświetliły mu się niezbędne informacje, takie jak wizytówka, link do strony, miejsce na mapie – w dodatku na wysokiej pozycji w wyszukiwarce.
    Czy obecnie istnieje lepszy sposób na wizytówkę firmy? Zdecydowanie NIE!  
  2. Czas to pieniądz. Strona internetowa pomaga go zyskać.
    W jaki sposób? Otóż znaczna część pracy w firmie to w przypadku 90% naszych klientów odpowiadanie na pytania, czy dany towar jest dostępny, czy firma oferuje daną usługę, w jakich godzinach jest otwarta, gdzie się mieści i temu podobne zagadnienia. Prowadząc zaktualizowaną stronę internetową klient – który ze znacznym prawdopodobieństwem trafił do Ciebie poprzez Internet – wszelkie te informacje ma podane bezpośrednio na stronie, dodatkowo – jeśli jest ona prowadzona odpowiednio – nie ma wątpliwości, że są prawidłowe. Oszczędzasz więc sporo czasu, prawda? Inną kwestią jest, że prowadzenie strony przez profesjonalistów to działania marketingowe, które – ze znacznie mniejszym skutkiem – starasz się prowadzić na własną rękę każdego dnia. Ilość czasu, jaką oszczędzasz w tym przypadku, jest naprawdę spora!
  3. Działalność 24 godziny na dobę? Ok, to właśnie robi strona!
    Jesteś w stanie pracować 24 godziny na dobę? Zdecydowanie nie! Po zamknięciu firmy Twoja strona internetowa pracuje za Ciebie. Podaje klientowi niezbędne informacje, w wielu przypadkach prowadzi sprzedaż (choćby w formie sklepu internetowego), pokazuje sposób nabycia usługi. Jeśli nie masz strony, po wyjściu z pracy jesteś niedostępny dla potencjalnych klientów, którzy w obecnych czasach są niecierpliwi i z pewnością do rana znajdą inną firmę, gwarantujemy!
  4. Działasz lokalnie? Możesz globalnie!
    Wiele firm, które prowadzimy, zaczynało od działalności na lokalnym rynku. W przypadku gdy dana usługa może być prowadzona na szerszym obszarze lub całkowicie online, posiadanie strony internetowej sprawiło, że obręb prowadzonej działalności znacznie się poszerzył – a nawet przerodził w działalność globalną! Czy bez prowadzenia odpowiedniej strony byłoby to możliwe? Odpowiedzcie sobie sami, my możemy jedynie zaprezentować Wam wiele takich przykładów!
  5. Dobra strona to wyjście z ofertą do klienta.
    Jak wyobrażasz sobie zaprezentowanie społeczności szczegółów oferowanych przez Ciebie usług? Jesteśmy pewni, że zgodzisz się, iż posiadanie aktualnej strony internetowej wraz z jej zapleczem (połączone Social Media, informacje w Google) to obecnie najlepszy, o ile nie jedyny sposób wyjścia do klienta. Przedstawienie oferty i zaprezentowanie nowości oraz informacje o aktualnościach tak obszernej społeczności jeszcze nigdy nie było tak proste! 
  6. Znasz swoich klientów? Dzięki stronie poznasz ich dogłębnie!
    W jaki sposób możesz poznać swoich klientów? Oczywiście, możesz zrobić to osobiście (w przypadku wielu rodzajów działalności), możesz nawiązać kontakt online, jednak jakie możliwości oferuje strona internetowa? Otóż dzięki narzędziom z zaplecza strony możesz dokładnie poznać swój target, czyli grupę docelową. Narzędzia analityczne pokażą Ci, jaka grupa ludzi odwiedza Twoją stronę i przede wszystkim czego na niej szuka. Tego typu dane pomogą Ci dostosować ofertę do konkretnych potrzeb klientów, a co za tym idzie, spełnić ich oczekiwania = zwiększyć swoje zyski.
  7. Chcesz wzbudzać zaufanie? Strona wzbudzi je za Ciebie!
    Zaufanie to kwestia wielotorowa. Oczywistym jest, że zaufanie wzbudzają firmy, z którymi wykonane już transakcje przebiegły pomyślnie. Co jednak zrobić, by klienci ufali nam jeszcze przed zdecydowaniem się na wykonanie usługi? 
    • Wypozycjonować stronę w Google! Strona, która jest na wysokich miejscach w wyszukiwarce oraz posiada zaplecze informacji w Google oraz jest aktualna wzbudza zaufanie, ponieważ natychmiast kreuje obraz profesjonalisty z sukcesami. To niepodważalny fakt, który potwierdzają liczne badania rynku!
    • Klienci najczęściej lubią robić interesy z ludźmi, których w pewnym sensie znają. Odpowiednio prowadzona strona internetowa, zawierająca regularne informacje, przedstawiająca obszernie Twoją firmę tworzy w głowach odbiorców wrażenie znajomości z firmą. Jeśli znamy firmę, znamy jej zasady działania, widzimy, jak pracuje, zdecydowanie łatwiej podjąć decyzję o współpracy właśnie z tym podmiotem. 
  8. Marketing i reklama? Strona to podstawa.
    Istnieją różne koncepcje marketingu. Jeśli jednak masz świadomość, że obecnie niemal wszystko rozgrywa się w oparciu o Internet, musisz wiedzieć, że bez istnienia strony niemożliwe jest podjęcie jakichkolwiek działań marketingowych – nie ma mowy o pozycjonowaniu, o Google Ads czy prawidłowym, potężnym rozwoju Social Mediów. Strona jest zapleczem marketingu i reklamy, to w oparciu o nią tworzy się kampanie reklamowe, a przede wszystkim jej istnienie promuje się w SEO – po prostu tak to działa!
  9. Strona to gwarancja sprawnej komunikacji.
    Jeśli Twoja strona jest aktualna, posiada wszelkie niezbędne dane i nowoczesne rozwiązania, jest najlepszym rodzajem komunikatora! Daje klientowi niezbędne informacje, dodatkowo zachęcając do kontaktu na podstawie odpowiednio umieszczonych wezwań typu: „zadzwoń”, „sprawdź”, „skontaktuj się”. Jeśli posiadasz odpowiednie zaplecze na stronie, możesz wykorzystywać także specjalne okna do bezpośredniej komunikacji. Innymi sposobami na komunikację poprzez stronę są choćby newslettery, darmowe broszury itp. Twórca strony, który zna się na jej odpowiednim zbudowaniu zadba, by strona była sprawnym narzędziem komunikacji, co zdecydowanie odczujesz, prowadząc swój biznes.
  10. Punkt ostatni, a jakże ważny. Strona to sposób na zawirowania naszych czasów.
    Ostatnie lata bez wahania nazwać można brutalnymi dla wielu gałęzi biznesu. Jaki wpływ na rozwój firm w dobie pandemii, wojny i inflacji ma istnienie strony internetowej? Okazuje się, że gigantyczny! W obliczu kryzysu wyraźnie widać, że firmy, których marketing internetowy, w tym istnienie dobrej strony, prowadzone są ze starannością, zdecydowanie łatwiej radzą sobie z problemami obecnych czasów. Dlaczego? Odpowiedź jest oczywista! Zmniejszająca się ilość klientów lokalnych zastąpiona jest globalnymi – przy odpowiednich staraniach firma może nie tylko przetrwać dzięki stronie, ale też się rozwinąć, choć stacjonarnie byłaby skazana na upadłość.

Przekonujące argumenty, prawda?

Co więcej, poparte dowodami w postaci statystyk firm, których internetowy rozwój od lat prowadzimy w Softi. W pełni zgadzamy się z twierdzeniem Billa Gates’a –  „Jeśli Twojej firmy nie ma w Internecie, przestanie być biznesem.” Skomplikowana sytuacja obecnych czasów zdaje się jedynie to potwierdzać. Niezależnie od tego, czy działasz lokalnie, czy globalnie, daj sobie szansę na rozwój i zacznij od zbudowania strony. Pamiętaj tylko, by nie była byle jaka – klienci zauważą to natychmiast i skierują się ku profesjonalistom!

Poprzedni