Google ADS

Dlaczego reklama Google Ads jest ważna dla Twojego biznesu? Poznaj 10 powodów.

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak mógłbyś zwiększyć sprzedaż? Dopiero startujesz z biznesem w Internecie, a Twoja strona to totalna nowość? 

Istnieje wiele sposobów na promowanie biznesu w Internecie, jednak każdy z nich ma swoje plusy i minusy. W Softi na bazie wieloletniego doświadczenia staramy się łączyć różne modele i tworzymy koncepcje, których celem ma być długoterminowy efekt biznesowy. Oczywistym jest, że naszym klientom doradzamy pozycjonowanie stron skupione na SEO, które w perspektywie długoterminowej przynosi wzrost zasięgów organicznych. Czy warto jednak inwestować w płatne kampanie reklamowe typu Google Ads i wspomagać nimi projekt budowania marki w Internecie?

Google Ads – mity wokół wciąż skutecznego narzędzia

Wokół Google Ads urosło wiele mitów. System reklamowy znany niegdyś jako Google Adwords, przynosił dawniej dobre efekty wzrostu sprzedaży oraz popularności marki. Z biegiem czasu, gdy algorytmy zaczęły ewoluować, a w świecie marketingu powstały inne metody, Google Ads zaczął być negowany przez znaczną część specjalistów. Czy słusznie? Mówi się, że Google Ads, jak i wszelkie reklamy płatne, w świecie świadomych konsumentów nie może równać się z efektem organicznym (wywołanym w sposób bezpłatny), dodatkowo oznaczenie wyniku wyszukiwania jako płatna reklama z góry zniechęca część klientów i ogranicza zaufanie do marki.  Zgadzamy się, że chcąc utrzymać świetne wyniki sprzedażowe konieczne jest pozycjonowanie i metody pozyskiwania naturalnych zasięgów. Mamy jednak świadomość, że są to działania dające efekt w późniejszym terminie. Badając wszelkie algorytmy i analizując efekty naszych Klientów z całą pewnością sądzimy jednak, że Google Ads w poszczególnych przypadkach nadal jest idealnym narzędziem biznesowym! Dlaczego? Poznaj 10 powodów, dla których polecamy Google Ads naszym Klientom, analizując ich indywidualne potrzeby! 

10 powodów, dla których warto:

  1. Jesteś bardziej widoczny w wyszukiwarce.
    Widoczność w Google to główny cel pracy marketingowca z większością klientów. Pozycjonowanie to najlepszy sposób na wysokie miejsce w Google, jednak zanim pojawią się jego efekty, Google Ads wyświetli markę w pierwszej trójce! Mimo oznaczenia o reklamie, tak wysoka pozycja to idealny sposób na popularność na początku biznesowej drogi! W 100% potwierdzają to przykłady naszych klientów!
  2. Twoja strona żyje! 
    Efekt punktu pierwszego – bardzo wysokie miejsce w wyszukiwarce, nawet płatne, powoduje duży ruch na stronie. Zawsze! Mamy na to dowody. Zanim ruch na stronie pojawi się w efekcie pozycjonowania, Google Ads wywoła go w bardzo wysokim natężeniu, a to zawsze daje pozytywne efekty.  
  3. Zdobywasz zaufanie, czy je tracisz?
    Powielany mit, o którym pisaliśmy, to… MIT, jednak zależy to od kilku czynników. Jeśli Twoja strona nie jest profesjonalna, nie jest przekonująca sama w sobie, nie prezentuje Twojego biznesu z najlepszej perspektywy, Google Ads może zniechęcić potencjalnego klienta. Wchodzi na stronę z płatnej kampanii i jest rozczarowany. Google Ads nie przynosi efektu. Spójrzmy jednak na ten punkt inaczej. Prowadzisz świetny biznes i masz czym się pochwalić, zbudowano Ci bardzo dobrej jakości stronę, która przekonuje do wybrania właśnie Twojej firmy, jednak jest młoda i bez kampanii szansa na pozyskanie klientów jest niewielka. Klient wchodzi na stronę z pozycji Google Ads, czyli płatnej reklamy i trafia do miejsca, które go zachęca – rozpoczyna ufać marce. W przypadku profesjonalnych stron i dobrze prowadzonego biznesu Google Ads to pewny ruch w kierunku zdobycia zaufania – jesteśmy tego pewni!
  4. Stajesz się rozpoznawalny!
    Nie będziemy wchodzić w tym artykule w podstawy marketingu i reklamy – to temat na oddzielny wpis. Rozpoznawalność na skutek Google Ads to fakt – niezależnie od ilości wejść i rzeczywistego skorzystania z usługi, natychmiastowa i wysoka pozycja w Google utrwala nazwę marki w świadomości konsumenta, koduje w jego mózgu na zawsze, że w danej kategorii istnieje firma X. Rozpoznawalność nie jest czynnikiem natychmiastowego zysku firmy, jednak jest jedną z podstaw jej sukcesu ogólnego – to klucz do budowania marki!
  5. Wyprzedzasz konkurencję, czyli automatycznie stajesz się liderem.
    Lokalni przedsiębiorcy z Twojej branży nie korzystają z Google Ads? Nie jesteś w stanie wyprzedzić ich na skutek pozycjonowania, ponieważ dopiero rozpoczynasz ten proces? Dzięki promowaniu Twojej strony w Google zawsze będziesz wyżej, a co za tym idzie, utrwalasz się w pozycji klientów jako lider – jeśli spełniasz warunki, opisane wyżej – sukces jest murowany! 
  6. Target! Odpowiedni target jest ważny. Odpowiedni target to Google Ads! 
    Google to najlepsze na świecie algorytmy i roboty indeksujące – co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Korzystając z Google Ads wszystkie roboty Google działają dla Ciebie – również w kwestii targetu. W przeciwieństwie do innych zabiegów marketingowych, Google Ads „przyprowadzi” do Ciebie praktycznie wyłącznie osoby, które już są zainteresowane rodzajem działalności, jaką wykonujesz. Dzięki algorytmom wyświetli reklamę nie tylko wśród osób, które stricte wpisały słowo kluczowe, ale również tym, w których obszar zainteresować wpisuje się Twoja firma. To potęga Google, z którą nijak nie będziemy dyskutować. Dodatkowo odpowiedni marketingowiec sprecyzuje Twój target ustawiając parametry kampanii (choćby takie, jak zakres działalności) – jeśli jest specjalistą, zdecydowanie wpłynie na sprecyzowanie idealnego targetu!
  7. PPC – nie wydajesz pieniędzy bez efektu!
    W przeciwieństwie do innych działań marketingowych, za kampanię Google Ads płacisz w systemie Pay Per Click – możesz więc racjonalizować koszty kampanii – biorąc pod uwagę fakt, że Google Ads polecamy szczególnie „młodym” biznesom, które jeszcze nie zostały wypozycjonowane, więc w 90% nie mogą pochwalić się ogromnym budżetem reklamowym, fakt zapłaty PPC to niewątpliwa zaleta – Google nie pobierze opłat, jeśli reklama okaże się nieskuteczna i nie będzie „klikalna”. 
  8. Efekty są mierzalne!
    Konsekwencja poprzedniego punktu, która jest niezwykle istotna – zarówno dla samego klienta, jak i specjalisty, który zajmuje się ustawieniami reklamy! Google prowadzi pełną statystykę, do której masz wgląd, a dzięki ocenie nie poprzez wyświetlenia, a wejścia, jesteś w stanie w stu procentach zmierzyć efekty prowadzonej kampanii oraz – w razie ich braku – zmienić ustawienia Google Ads!
  9. Szybkość – cecha, którą ciężko zanegować!
    W zasadzie nie ma konieczności rozpisywania się w tym punkcie. Nie istnieje wiele narzędzi, które byłyby tak szybkie, jak Google Ads. Wspominaliśmy o tym we wcześniejszych punktach. Choć inne działania, które promujemy (pozycjonowanie, Social Media itp.) dają efekty długoterminowe, nie są skuteczne natychmiast. W przypadku Google Ads jesteśmy w stanie generować sprzedaż praktycznie z dnia na dzień. W przypadku startu biznesu lub początku jego promowania w Internecie, jest to kwestia kluczowa i żaden antyfan Google nie jest w stanie jej zanegować!
  10. Pieniądze, które włożysz w Google Ads to inwestycja, która szybko się zwraca.
    To kolejny fakt, który potwierdza się w pełni na podstawie naszych wewnętrznych statystyk! Google Ads generuje sprzedaż i nie pobiera opłat za brak efektów. Raporty sklepów internetowych i stron sprzedażowych to dowody na to, że znaczny wzrost sprzedaży przynosi zyski zdecydowanie większe niż koszty kampanii. Poza naszymi raportami, potwierdzają to międzynarodowe statystyki i badania marketingowe. Niezwykle rzadko zdarza się, by Google Ads nie przyniosło dochodu – każdy specjalista marketingu internetowego powinien o tym wiedzieć!

Co powinno zdecydować o wyborze Google Ads? Wyłącznie indywidualne potrzeby danej marki i ich wnikliwa analiza!

Po przeczytaniu tego artykułu nie myślcie, że w Softi polecać będziemy jedynie Google Ads. Chcemy jednak pokazać Wam, że płatne kampanie reklamowe potrafią być wyjątkowo trafnym narzędziem biznesowym, które nie pochłonie potężnego budżetu. Uważamy, że ekspert w dziedzinie marketingu internetowego powinien dokonać wnikliwej analizy sytuacji klienta i dobrać indywidualny program reklamowy, bazujący na pozycjonowaniu jego strony. Jeśli jednak biznes trzeba obudzić w stosunkowo szybkim tempie, parametry Google Ads ustawione profesjonalnie są w stanie stworzyć najlepsze podstawy do budowania marki i zwiększenia zasięgów – potwierdza to nasze doświadczenie w tej kwestii. Co więcej, bywa i tak, że Google Ads jest czołowym narzędziem sprzedażowym nie tylko na początku, ale przez cały czas prowadzenia biznesu.

Nasza załoga jest po to, by dokonać analizy Twojej sytuacji i dobrać koncepcje marketingowe tak, by wzmocnić Twój biznes. Mając pełen obraz korzyści i minusów danych narzędzi bilansujemy je tak, by wyciągnąć z nich jak najwięcej korzyści. Z Google Ads jest to możliwe, a mity? Czasem należy je obalić!

Poprzedni
Następny